Návody, nápady Služby

Ako sa staráme o stránky klientov

starostlivosť o web stránku, eshop

V predchádzajúcom článku Online obchod krok za krokom II. som prirovnal web stránku k domu. Doména je adresa, hosting je pozemok a stránka či eshop je dom. Rovnako ako o dom aj o web stránku je potrebné sa starať. Pravidelná starostlivosť udržuje stránku bezpečnú, rýchlu a obsahovo aktuálnu.

Starostlivosť o stránku môžeme rozdeliť na dve oblasti:

  • technická údržba – tieto činnosti vykonávame na pozadí a návštevník stránky ich ani nevníma,
  • úpravy dizajnu a tvorba obsahu – priamo viditeľné návštevníkom stránky.

Obe oblasti popíšem podrobnejšie. Poďme na to.

Technická údržba

Tak ako dom, aj web stránka či eshop potrebujú pravidelnú údržbu. A rovnako ako pri dome, aj pri web stránke je ideálne, keď sa o údržbu postará odborník. Čo to ale tá technická údržba je?

Je to súbor úkonov, ktoré vykonávame na pozadí. Majiteľ ani návštevník stránky výsledok týchto prác na prvý pohľad nevidí a to je dobre. Vvýsledkom je plynulá prevádzka eshopu bez výpadkov a technických problémov.

Čo naša starostlivosť o stránky klientov obnáša:

  1. pravidelné kompletné zálohovanie eshop, obsahu a databázy na lokálny počítač,
  2. aktualizácia kódu s ohľadom na bezpečnosť a predchádzaniu vírusových hrozieb,
  3. úpravy nastavení hostingu a infraštruktúry.

Úpravy dizajnu a tvorba obsahu

Dizajn web stránky a jej obsah vidí návštevník okamžite. Už po pár sekundách od príchodu na stránku dokáže návštevník vyhodnotiť:

  1. či sa mu stránka páči a aké emócie v ňom vyvoláva,
  2. či sa na stránke dokáže rýchlo zorientovať,
  3. či je obsah aktuálny,
  4. či odchádza alebo ostáva.

Myslite na to, pretože aj na prvý pohľad nepodstatné maličkosti rozhodujú o tom, či získate zákazníka a zarobíte, alebo odíde a už sa nevráti.

Vďaka čomu zistí návštevník vašej stránky, že sa o ňu nestaráte? Sú to tieto „maličkosti“:

  • na stránke sú neaktuálne oznamy – napríklad otváracie hodiny počas vianoc tam nájde ešte v marci,
  • na stránke sú upútavky na neaktuálne zľavové akcie,
  • najnovšie články v blogu sú niekoľko rokov staré,
  • na stránke sa zobrazujú chybové hlásenia alebo upozornenia,
  • v pätičke je copyright z roku 2000.

Už pri tvorbe obsahu sa dá týmto „chybám“ predchádzať. Vždy, keď uverejňujeme časovo ohraničený obsah, nastavujeme jeho automatické stiahnutie zo stránky. Ak nám klient dá súhlas, s dohodnuou pravidelnosťou publikujeme články na jeho blogu. A vďaka technickej údržbe sa chybové hlásenia neobjavujú nikdy.

To top
Administör